25 aug. 2013

Sărbătoarea națională ”Ziua Independenței”

27 AUGUST – ZIUA INDEPENDENȚEI REPUBLICII MOLDOVA

Cel mai important document al unui om este buletinul său de identitate. Acesta cuprinde informațiile, datele principale despre persoana care îl deține. Fiecare țară are, de asemenea, un document de cea mai mare importanță. Acest document al Republicii Moldova îl constituie Declarația de Independență, adoptată de parlamentul de la Chișinău la 27 august 1991. După adoptatea ei, oamenii de pe tot globul pămîntesc au aflat că pe harta lumii a apărut un nou stat – Republica Moldova.
În ajunul sărbătorii naționale ”Ziua Independenței” venim cu un mesaj de felicitare pentru toți cetățenii Republicii Moldova și în special pentru utilizatorii  filialei „Alecu Russo” , alăturînd  aici frumoasa poezie De altă lume nu mi-i dor, lăsată nouă de către Nicolai Costenco drept un vibrant testament pentru urmași:

De altă lume nu mi-i dor,
Nu vîntur făr’ de rost nimicul,
Fiind crescut pe-acest ogor,
Aici eu am să-mi scutur spicul.   

Aicea, unde codrii verzi
Își clatină măreața apă,
Din care norii cu zăpezi
Ca niște boi plăvani se-adapă;

Aicea, unde și-a întins
Aripile de vultur satul,
De nesfîrșirea-albastră nins,
Cu fruntea sprijinind înaltul ;
 
Aici, de veacuri neschimbat
În vechi temeiuri – eu și cîntul
Călătorind, - netulburat,
Am îndrăgit pe veci pămîntul.

De altă lume nu mi-i dor,
Nu vîntur făr’ de rost nimicul…
Fiind crescut pe-acest ogor,
Aici eu am să-mi scutur spicul!

3 comentarii:

  1. Mulţumim pentru felicitarea şi poezia aceasta atît de frumoase. Sper ca tuturor moldovenilor să nu le fie dor decît de preafrumoasa noastră Moldovă.

    RăspundețiȘtergere
  2. mulţumim pentru felicitare. Foarte frumoasă poezie.

    RăspundețiȘtergere