PE ARIPILE LECTURILOR DE VARĂ
Dinu
Mihail
Desigur,
pe parcursul dezbaterilor s-au făcut auzite și unele note critice, așa cum e și
firesc să fie într-o democrație a gusturilor. Bunăoară, Cătălina Lungu (liceul
„Ginta Latină”, cl. a XII-a) a ținut să precizeze: „S-ar părea că A. Moraru
este, ca profesor universitar, cel mai potrivit scriitor pentru a răspunde la
întrebarea Cum arată Viața în mediul
studențesc? Dar nu a fost să fie, el neconturând, după mine, vreun personaj
memorabil, cu un pronunțat vino-ncoace”.
Oricum
ar fi, cartea există, o împrumutăm de la biblioteci, o citim, mergem cu ea
înainte! Același
lucru este perfect valabil și în cazul cărții Povești cu Barbălungă de
Ovidiu Creangă (Programul Copiii Chișinăului citesc o carte) , care impresionează, în primul rând, prin atitudinea pilduitoare,
plină de caritate față de lumea ce ne înconjoară: animale, păsări, insecte, plante...
Edificatoare în acest sens sunt (și) impresiile de lectură ale copiilor care
frecventează filiala Alecu Russo:
- “Dacă aș avea
adresa moșului Barbălungă, i-aș trimite rugămintea să mai scrie asemenea
povești interesante ca „Pe mine mă cheamă Cezar” sau „Betty, căprioara din
grădina noastră” (Valentin Apostol, Școala nr. 27, cl. a III-a);
- „Mi-a
plăcut cum fetița Simina își iubește păpușa și ursulețul de catifea Lică. Îi
iubește așa de parcă toți trei ar fi frați. Îi spală, îi plimbă cu căruciorul –
are grijă de ei” (Sanda Hasnaș, Școala nr. 12, cl. a IV-a);
- „Citind
povestea „Bietul cățel”, am subliniat un rând: „Răutatea și prostia omenească
nu au margini”. Uneori, unele animale parcă sunt mai bune decât unii oameni. Mă
doare inima când văd că animalele sunt obijduite” (Valentin Baciu, liceul „Ginta
Latină”, cl. a V-a).
După
cum spunea un critic literar, o dată intrat în lumea fermecată a poveștilor lui
Moș Barbălungă, ești prins în vrajă și nu te poți dezlipi până nu citești toată
cartea.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu